Sayfalar

1 Ekim 2010 Cuma

Ejderha dövmeli kız

Dün akşamın programı Pelin'le yürüyüş ardından sinema. film: ejderha dövmeli kız.
Önce film öncesi buluşma maceramızı anlatmak lazım. Bu şaşkın Pelin benim evin hangisi olduğunu unutup tee nerelere gitmiş. telefonunun da şarjı yok, yoldan geçen birinden evi aramış, onlar da bana yeni buluşma noktasını ilettiler. Neyse ben de gülerek gittim yeni noktaya. 1 saat kadar caddede yürüyüş yaptık ardından film başlama saatinde sinemaya ulaştık.
Aslında filmle ilgili adından başka bir şey bilmiyorum. Kitabı da en çok satanlar vs arasında görmüşlüğüm var. Kitabı mı okumak daha iyi yoksa filmi mi izlesem diye düşünürken filmle ilgili olumlu yorumlar alınca hadi izleyelim olmuştum.
İlk şok film başlayınca geldi: amanın, filmin orjinal dili ingilizce değil!!! En son ne zaman altyazı okumuştum hatırlamıyorum. Üstelik filmin bütünlüğünü bozuyor. sahneye mi odaklanıcan yazanları mı okuycan insan salak oluyor. nasıl mutsuz oldum anlatamam. ancak bu arada dilin aslında ingilizceyi andırdığını da farkettim. yani bazı kelimeler çok benziyor. herneyse filme gelirsek ne konusu ne de türü hakkında hiçbir fikir sahibi olmadan gittiğim için gayet merak ve beklentisiz olarak başladım izlemeye. Gerçi bir yandan altyazıları da okumaya çalıştığım için konsantre olmakta zorlandım ama bir süre sonra alıştım. Önce ne bu macera mı diye düşündüm, sonra konuya kaptırmaya başladım. İlk yarıda o gerizekalı gözetim memuru sinirlerimi feci hoplattı. Pelin'le gerim gerim gerildik. İkinci yarıda film daha bir sardı, gizem ve gerilim biraz daha arttı. Ulan film gerilimmiş yaa, tam da ihtiyacım olan şey diyerek izledim filmi. Depresif ruh halime bir iyi geldi ki anlatamam. Hani ruhumu bir mengeneye koysalar muhtemelen benzer hisleri paylaşırdım. Bendeki tüm olumsuzluklara karşın film bence güzeldi. altyazıya rağmen sürükledi beni.     olayların gelişimi de öyle çok alışageldik değildi. gerildim ama beğendim denilebilir:)

4 yorum:

Chat Noir dedi ki...

kız bana sibel kekili'yi hatırlattı

MsPiggy dedi ki...

aynen, biz de aynı yorumu yaptık:))

Adsız dedi ki...

ben kitabı okudum. şimdi serinin ikinci kitabına başladım. gayet güzel. kitabı hic okumadan filmi zlemek harbi tembel işi.tembelsin, hesapta tembelowski olan bendim:))

MsPiggy dedi ki...

sen her daim tembelsin bikerem:)

okurum canım kitabını ne var... önce okumam gereken başka kitaplar var ama:) herkes yerini bilsin ama di mi?