Sayfalar

21 Haziran 2010 Pazartesi

Poğaça 101

Pazar sabahı 10 sularına gerinerek uyandığımda yine mutfaktan sesler gelmeye başlayalı 1-2 saat olmuştu. Esin abla yine güne erken başlamış, bişeyler yapıyor. Kalktım gözümü ovuştura ovuştura gittim yanına, miskin miskin oturdum masaya. Kahvaltı için katmerli poğaça yapıyormuş. 1-2 dakika hamuru açışını izledim sonra hemen gaza geldim. benim bile anlamadığım şekilde "ben de deniyim mi?" çıkıverdi ağzımdan. "gel selen'cim, çok kolay" diyerek verdi oklavayı elime.
ben korka korka başladım açmaya. Önce küçük yuvarlak yapıyorsun 6 tane, sonra onları üstüste koyup yeniden açıyorsun, daha büyük oluyor. şansıma "poğaça 101" dersinin ilk poğaçası mayalı hamurla yapılan cinstenmiş. hamuru nereye çeksen oraya gidiyor. hani yamuk bişey bile olsa çekiştirerek düzgün hale getirebiliyorsun. netekim benimkiler de öyle oldu. ben yamulttum Esin abla düzeltti.
ikinci adım üstüste konmuş altı hamuru daha da açarak genişletmek. daha büyük bir daire olması gerekiyor. Asıl marifet ondan sonraymış meğer:  daireyi eşit parçalara bölmek işi. Uzaktan kolay yaaa diye gözüken bu işlem uygulamada pek de kolay değilmiş: tecrübeyle sabit! (üçgenlerimin hali burdan bile belli oluyor!!!)
son adım üçgenlerin içine malzeme koyup çeke çeke sarmak. bu adım diğerlerine göre daha kolay, sonuçta dedim ya zaten mayalı hamur. ne tarafa çeksen o tarafa gidiyor:)
ve işte sonuç:
ta-taaaam:))

5 yorum:

banu dedi ki...

UFFF SÜPER GÖRÜNÜYOR :) PİŞT ESİN ABLA BANA DA VERİR Mİ TARİFİNİ :)

MsPiggy dedi ki...

vermez mi? yeter ki sen iste:)

Selim Karakaya dedi ki...

poğaça 101 final ne zaman? beraber çalışsak diyorum, yani sen anlatsan, ben dinlesem? hehe:)

MsPiggy dedi ki...

olur, sonra da proje ödevi olarak kısır anlatırım ben sana:)

Selim Karakaya dedi ki...

en sevdiğim ders!:) sen de çok iyi öğretiyorsun o dersi ama:))