Sayfalar

4 Mayıs 2010 Salı

Doğru insanı seçebilmek

Kafamda dönüp dolaşan düşünceler var ama bir türlü toparlayamıyorum. Duygularımın net olup da kelimelere dökemediğim zamanlardan biri işte...
Son zamanlarda yaşadığım tecrübelerden yola çıkaraktan insanın beraber olacağı veya daha genel anlamda değer vereceği insanları çok özenle seçmesi gerektiğini öğrendim. Uygulamaya dökebilirim diyemiyorum ama en azından önemini kavradım diyorum. Çünkü sizin el üstünde tuttuğunuz, karşısında kul olduğunuz kişi size değersiz bir nesneymişiniz gibi davranırsa siz de kendi gözünüzde değerinizi kaybedebiliyorsunuz. Bu kadar değerli biri benim değersiz olduğumu düşünüyorsa, bana bu şekilde davranıyorsa demek ben bu kadarını hakediyorum veya bende gerçekten bir sorun var diyebiliyorsunuz. Kendinize ne kadar güvenirseniz güvenin -ki çoğumuzun en büyük sorunu da güvensizlik- insanın kafasında bir acaba yaratıyor. Karşındaki kendinden, doğrunun kendisi olduğundan o kadar emin ki tereddüte yer bırakmıyor. Ama bak sen de hatalısın demeyi başarsan bile, hayır, o hata değil, o "o"dur ve "o" doğrudur. Karşında kesin doğru var ya, o zaman kendini sorgulamaya başlıyor insan. Hatayı ben yaptım ya, nerde yaptım, nerde yetersiz kaldım. Çünkü "o" böyle söylüyor...
Aslında hatanın karşıda olduğunu, karşındakinin karakterinde bir sorun olduğunu, seni haketmediğini, tüm sevgini ve ilgini sömürdüğünü, suistimal ettiğini anlaman bazen çok uzun zaman alıyor. Kendine güvenini öyle bir sarsıyor ki kendini değersiz sanıyorsun. Hatta sen bunu anlamadan önce biri sana ilgi gösterir de değer verirse şaşırıp "bana neden böyle davranıyor, benden ne çıkarı var" psikolojisine girebiliyorsun.
Belki de kendi değerini bilmediğin veya hiçe saydığın veya yanlış seçimler yapacak kadar salak olduğun için gerçekten de hak ediyor olabilirsin. belki de tanrının kendi değerini bilmeyenlere bir cezalandırma yöntemidir bu, bilemiyorum...
öyle ya da böyle, son derece yıpratıcı bir süreç... ne kadar çabalasam da izlerini silmekte zorlandığım, ama en sonunda farkına varıp silkinmeye başladığım bir süreç...
hepimiz için tek temennim kendi değerimizin farkında olmamız ve kimsenin bundan şüphe etmemize neden olmasına izin vermememiz.
Kıymet bilen kıymetli insanlarla karşılaşmak dileğiyle...

1 yorum:

Chat Noir dedi ki...

It's too complicated:)