Sayfalar

26 Şubat 2007 Pazartesi

Ben de becerebiliyormuşum:)

Ne zamandır söz verip duruyordum, nihayet geçen cuma sözümü tuttum ve Selim ve Burak'a kısır yaptım. Amaaan kısır mı demeyin, o malzemeleri cıncık cıncık doğrama olayı beni fena bayabiliyor. Ama söz konusu çok sevgili arkadaşlarım olunca doğrama işlemini büyük bir zevkle gerçekleştirdim. Yanına da havuç tatlısı yaptım. (Tatlı ile ilgili yorumları bilahare aktaracağım.) Tam ben bunlarla uğraşırken Selim arayıp "ne getireyim?" dedi. Ben birşeye gerek olmadığını, kısır ve tatlı olduğunu söyledim. Gelen tepki ufak bir hayal kırıklığı içeriyordu "ama ben çok açım, kısırla doymam kiii". neyse evdeki diğer alternatifleri sayarak kendisini ikna ettim. Selim geldiğinde ben de işleri anca bitirip sofrayı hazırlamıştım. Sofra dediysem öyle çok bişey sanılmasın, kısır ve otdan oluşan bir ikiliydi tüm sofra. Bir de ortama sevimlilik katsın diye mum yaktım.
Kısırım güzel olmuştu sanırım ki Selim yeterince yiyerek doyduğunu bile iddia etti. Hatta gecenin ilerleyen saatlerinde yaptığı şaşkınlık ve teklemelerden şişen bulgurları sorumlu tutmaya kadar gitti. Burak için aynı seyi söyleyemiycem, bir miktar tırtıkladı sadece. Gerçi bunun sorumlusu kısırım değildi bence. Kesin önden bişeyler yemişti alçak (nasolsa blogumu okumuyor, hakkında istediğim kadar atıp tutabilirim:))
Benim için gecenin en keyifli anı tatlı zamanıydı. Önce ikisi birden "havuç muu?" diye burun kıvırdı ancak Selim daha cesur çıkıp bir dilim almayı kabul etti. Burak kilo aldığı bahanesine sığınıp ucunda küçücük bir parçayı zorla test etti. Henüz o nadide parçayı da yememişti ki "bunun içinde ceviz mi var?" dedi. Ceviz ve bisküvi olduğunu öğrenince rahatlayıp yedi. Asıl vurucu darbe ardından geldi "dilimin devamını alabilir miyim?":) Aslında vermemek lazımdı ya...
Merak edenlere ufak bir tarif:
4-6 adet orta boy rendelenmiş havucu bir cay bardagi sekerle pişiriyorsun. Piştikten sonra için bir paket petibörü ufalıyorsun. Bir miktar dövülmüş ceviz ve tarçın katıyorsun, karıştırıyorsun. Budur yani. Sonra borcama yayıyorsun. Uzerine de santi sürüyorsun ama şanti şart diil. Daha hafif olsun istersen hindistan cevizi neyin serpiştirebilirsin.

4 yorum:

Selim Karakaya dedi ki...

efendim, itiraf ediyorum ki yukarıda anlatılanların hepsi doğrudur...
dahası, bu hanımkızımız gerçekten çook çok güzel kısır yapıyor, tatlısı da bir o kadar güzel...

elleirnize sağlık efendim:)

Selena dedi ki...

bi dakka ben bir şımarıp gelicem:)

Bezen Hindistan dedi ki...

selenim yapar da guzel olmaz mi. o havuc tatlisina ben de bayiliyorum, soyle bol krem santili mmm, bak canim istedi simdi olmaz ki ama. onden de hamur kizartmasi yesek olur mu:))

Selena dedi ki...

ayyy Bezen'im gelde yapalım valla. Sen olmayınca ben de hiç yemiyorum zaten:(