Sayfalar

19 Eylül 2007 Çarşamba

Ezan

Malum ablamların evinin arkasındaki apartmanda bir adet mescit var. Hoparlörleri de çatıda olduğu için aynen bizim evin içinde okunuyormuş gibi hissediyoruz. Gerçi ramazanda çok işimize yarıyor çünkü sahur ve iftarı naklen yayın dinleyebiliyoruz. Ancak küçük bir problem var. Sanırım Müezzin kendini "makber" yarışmasına falan hazırlıyor. Adam a'ları o kadar uzatıyor ki ezan ezanlıktan çıkıyor ve tarzanın yardım çağrısına dönüşüyor. Dün süre tuttum, bildiğimiz ezan 6 dakka sürdü. Yani ezan başladığında uyansam bitimine sahuru yapmış olurdum. O derece! Dedim amca maşallah!

1 yorum:

Rabia dedi ki...

Selamun aleyküm mü'min kardeşim; Ezan yalnızca iftar,sahur,namaz vakitlerini anlamamıza yarayan bir ''ses'' değildir.Manevi bir değeri de vardır.Gün içinde dünya telaşıyla meşgul olan insanoğluna iki önemli konuyu defalarca hatırlatır ezan.Birincisi:Allah en büyüktür,O'nun üstünde güç ve kudret yoktur(Allah_u Ekber),ikincisi:Ondan başka ilah yoktur(La ilahe illallah).Hoca ne kadar kötü okursa okusun önemi yok.Ezan Yüce Allah'ı hatırlamak içindir.O ki biz kullarına karşı son derece merhametli,cömert ve bağışlayıcıdır.En çirkin günahı da işlese tövbe ettiği zaman kulunu bağışlar.Ben oturduğum yerde ezanı duyamıyorum.Sizin evinizin içinde yankılanıyormuş.Ne mutlu size.Ramazan_ı Şerifiniz mübarek olsun.Allah tuttuğumuz oruçları kabul etsin inş.Kendime blog yapmak istiyorum.Rastgele blog okurken sizin bloğunuza rastladım.Henüz tamamını inceleyemedim ama ellerinize sağlık.Allah'ın selamı üzerinize olsun tekrar.