Sayfalar

3 Mayıs 2010 Pazartesi

Pathfinder workshop

Pazar öğleden sonramı Kadıköy'de bir kitapçının (Khalkedon) alt katında bir workshop'da geçirdim. Konu RPG. yani role playing games. beni tanıyanlar bilir, science fiction - fantasy romanlarına karşı bir zaafım vardır. Aslında o zaafım masallaradır ve benim için en masalsı şey bu tür romanlardır. Büyük bir keyifle okur, gerçekliğini sorgulamam. adı üzerinde bilim kurgu - fantazi:)
Bir de bu tür hikayelerin canlandırıldığı oyunlar var işte. Ben yıllardır varlığından haberdar olmakla birlikte hiç oynamamış, oynanmasına denk bile gelememiştim. Geçenlerde nasıl oldu bilmiyorum ama bir şekilde face'de wizards of istanbul diye bir gruba denk geldim. Büyük bir mutlulukla aktivitelerini takip etmeye başladım. Her ay toplanıp RPG oynuyorlar ama ben bir türlü denk getiremedim. Ta ki bu workshopa kadar.
Workshop'in konusu patfinder dünyası, hikaye yaratma vs üzerine. Yani bir nevi bu dünyalara ve oyunlara giriş imkanı sağlayacak bir araç benim için. Kimseyi tanımamama karşın daha kayıt olur olmaz webmaster'in alakası beni gitmek için daha bir şevklendirdi. Biraz ürkek vardım mekana. Ben gittiğimde 3-4 kişi anca gelmişti. Hafif çekingen yaklaştım yanlarına, sıcaklıklarına inanamadım, hiç yabancı kalmadım. 1 gibi toplandık masaların başına. Önce 6 kişiydik ama sonra 15 kişi kadar olduk. Bambaşka tipler, tanımadığım kişilikler ama ortak bir nokta var sizi bağdaştıran. Birisi elf dediğinde neden bahsettiğini az çok anlıyorsun, veya paralel evren dediğinde bön bön bakmıyorsun. Uzun zamandır ilk defa ilk kez girdiğim bir ortama yabancı hissetmedim kendimi. Ne konuşacağımı bilmez değildim:) Ya da ben elf nedir diye anlatmaya çalışırken bana boş ve anlamsız şeyler anlatıyormuşum gibi bakan yoktu... Aynı zevki alıyordu herkes. Bu duyguyu bir de dmtürkiye ile yaşamıştım ben. DM aşkımı anlayan ve paylaşan insanları bulunca kendimi uzaylı gibi hissetmekten kurtulmuştum:) Güzel bir duygu kendini bir bütünün bir parçası olarak hissetmek, aynı heyecanı paylaşmak.
2 hafta sonra ilk RPG oyunumu oynayacağım. Şimdiden heyecanla bekliyorum bakalım nasıl olacak:)

2 yorum:

éLLa Çiça dedi ki...

rpg nedir. cok cahilim ya

MsPiggy dedi ki...

estagfru, konu ile ilgilenmeyene yabancı zaten. rpg: role playing games. yani oyunda bir hikaye anlatılıyor, sen de hikayede geçen karakterleri canlandırıyorsun. bir hedefe ilerliyorsunuz. yüzüklerin efendisindeki yüzük kardeşliği gibi:)